2 kwietnia 2019 r. warszawskim Hotelu Sheraton odbyło się jedno z ważniejszych wydarzeń branży „Forum Branży Łazienkowej i Kuchennej”. Adam Ptasiński, prezes zarządu Synage, uczestniczył w sesji inauguracyjnej “10 kluczowych pytań dla branży łazienkowej i kuchennej”.
Nowa, odświeżona formuła piątej edycji forum po raz pierwszy została poszerzona o tematykę kuchenną. Podobnie jak w poprzednich latach, wydarzenie było okazją do spotkania się producentów, projektantów, architektów, dystrybutorów, ekspertów. Dyskutowano o najnowszych trendach, wyzwaniach, zagrożeniach, kierunkach rozwoju.
Uczestnicy panelu otwierającego
Do panelu inauguracyjnego, prowadzonego przez dziennikarkę Dobromiłę Skalską zostali zaproszeni min.
- Adam Ptasiński, prezes zarządu Synage;
- Dominika Drezner, projektantka, juror w IF Design Awards, laureatka Red Dot Design Award;
- Marcin Jędrzak, właściciel JĘDRZAK DESIGN;
- Denis Łukjanow, współwłaściciel, Blue Water;
- Marcelin Matusiak, Strategic Insight Manager, GfK Polonia;
- Juliusz Pakuński, kierownik rozwoju biznesu, Dachser DIY-Logistics;
- Rafał Przygocki, Marmorin Design
- Katarzyna Wagner, Product Manager, marki Laminam.
Eksperci analizowali trendy, kierunki rozwoju branży kuchennej i łazienkowej. Poruszono temat sytuacji na rynku nieruchomości, nowych technologii, roli logistyki w budowaniu przewagi rynkowej, zastanawiano się nad sposobem skutecznego dotarcia do klienta, szukano recepty na rynkowy sukces.
Wyzwania stojące przed branżą łazienkową i kuchenną
Po sesji inauguracyjnej, w równoległych sesjach dyskusyjnych i prezentacjach, poruszono tematy, z którymi na co dzień spotyka się branża i łazienkowa.
- W panelu „Design + eko = zrównoważona przyszłość”, zastanawiano się, jak budować wizerunek odpowiedzialnej formy, jak projektować łazienki i kuchnie zgodne z eko-trendami.
- W cyklu prezentacji eksperckich „Zakupy pełne wrażeń” szukano odpowiedzi m.in. na pytane, jak kreować spersonifikowane doświadczenie zakupowe, bazując na wiedzy psychologów i najnowszych technologii.
- W trakcie trwania prezentacji i panelu dyskusyjnego pt. „ Łazienki w obiektach publicznych” analizowano wyzwania firm łazienkowych, szukano odpowiedzi na pytanie, czy łazienki w obiektach publicznych to przyszłościowy rynek o dużym potencjalne. Ostatni panel, „Kuchnia “smart” – inteligentna czy funkcjonalna?”, był miejscem do dyskusji o nowoczesnych technologiach, postrzeganiu przestrzeni kuchennej.
Na zakończenie, podczas uroczystej gali już po raz osiemnasty wyłoniono zwycięzców konkursów „Łazienka – Wybór Roku”, po raz dwunasty poznaliśmy laureatów konkursu „Łazienka – Salon Roku”. W związku z nową formułą poznaliśmy również zwycięzców dwóch nowych konkursów: Kuchnia – Wybór roku” oraz „Kuchnia – Studio Roku”.
Strona ogranizatora: Rynek Łazienek